joi, 22 august 2013

SUBIECTE EXAMENUL DE TITULARIZARE PEDAGOGIE 2013

Pentru cei interesati postez si subiectele, impreuna cu baremul, de la examenul de titularizare - pedagogie - 2013- linia romana



Ministerul Educatiei Nationale
Centrul National de Evaluare si Examinare


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITATILE DE ÎNVATAMÂNT PREUNIVERSITAR
30 iulie 2013


Proba scrisa
PEDAGOGIE
Varianta 2


• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
• Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.


SUBIECTUL I
(45 de puncte)

Urmatoarea secventa face parte din programa scolara de Introducere în pedagogie si Teoria si
metodologia curriculumului.


Valori si atitudini:
• Cultivarea unui mediu scolar centrat pe valori si relatii democratice
• Promovarea unui sistem de valori culturale, morale si civice, în concordanta cu idealul educational
• Crearea unui climat socio-afectiv securizant, în clasa de elevi
• Implicarea în dezvoltarea institutionala si în promovarea inovatiilor în învatamânt
• Angajarea în relatii de parteneriat socio-educational cu familia si cu alte institutii cu
responsabilitati educationale
• Participarea la propria dezvoltare profesionalasi la definirea unui stil propriu de instruire.


Competente specific
Continuturi
11. Utilizarea metodologiei de clasificare si de operationalizare a obiectivelor, în analiza produselor curriculare si a documentelor de organizare a activitatii didactice (planificari, proiecte didactice etc.)
· Sisteme de clasificare a obiectivelor
· Categorii de finalitati educationale
· Metodologii de operationalizare a obiectivelor
12. Identificarea avantajelor si a limitelor sistemelor de clasificare si a metodelor de definire a obiectivelor educationale
13. Diferentierea caracteristicilor specifice ale interdisciplinaritatii si ale modularitatii, recunoasterea manifestarii acestora în diferite tipuri de produse curriculare si aprecierea valorii lor în dezvoltarea
curriculum-ului modern
· Inovatii reprezentative: interdisciplinaritate, modularitate
(Programa scolara de Introducere în pedagogie si Teoria si metodologia curriculumului, OMECT
nr. 3458 /09.03.2004)

Prezentati demersul educational desfasurat în vederea formarii competentelor specifice precizate
în secventa data, având în vedere urmatoarele:

-mentionarea a doua metode didactice centrate pe elev
-descrierea modului de formare a competentelor specifice din secventa data prin utilizarea metodelor mentionate

-precizarea a doua avantaje ale utilizarii fiecareia dintre cele doua metode didactice în formarea competentelor specifice
-exemplificarea modului în care pot fi promovate doua dintre valorile si atitudinile din
secventa data prin utilizarea uneia dintre metodele didactice mentionate
-compararea a doua mijloace de învatamânt din punctul de vedere al eficientei acestora în formarea competentelor specifice din secventa data
-explicarea relatiei competente specifice -continuturi, în cadrul demersului didactic
-evidentierea importantei utilizarii tehnologiei informatiei si comunicarii în construirea unui
mediu activ de instruire



SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
Urmatoarea secventa face parte din programa scolara de Introducere în pedagogie si Teoria si
metodologia curriculumului.
Competente specifice Continuturi
8. Enuntarea principalelor surse si a criteriilor de organizare pedagogica a continuturilor învatarii si valorificarea lor în structurarea unor continuturi pedagogice specifice
· Notiunea de continut
· Criterii de selectie si de organizare a continuturilor
9. Analiza si evaluarea principalelor produse curriculare – plan de învatamânt, programe scolare, manuale etc. – cu ajutorul unor criterii si metode adecvate
· Produse curriculare: plan de învatamânt, programa scolara, manuale si auxiliare curriculare (soft-uri educationale, pachete de învatare, suporturi audio-video)
10. Utilizarea de modele si de norme metodologice în proiectarea curriculumului
· Principii generale ale proiectarii curriculare aplicate pentru: planul de învatamânt, programa scolara, manuale si auxiliare curriculare (soft-uri educationale, pachete de invatare, suporturi audio-video)

(Programa scolara de Introducere în pedagogie si Teoria si metodologia curriculumului, OMECT
nr. 3458 /09.03.2004)



A. Elaborati un item de tip întrebare structurata prin care sa evaluati competentele specifice
precizate în secventa data.
Nota: Se puncteaza corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate si corectitudinea
proiectarii itemului, respectiv a baremului acestuia.
B. Evaluarea reprezinta o componenta fundamental a procesului de învatare; ea trebuie sa
se realizeze în mod preponderent ca evaluare continua, formativa.
1. Descrieti doua dintre functiile evaluarii.
2. Prezentati succint specificul evaluarii continue/formative. 




Ministerul Educatiei Nationale
Centrul National de Evaluare si Examinare


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITATILE DE ÎNVATAMÂNT PREUNIVERSITAR
30 iulie 2013


Proba scrisa
PEDAGOGIE
Varianta 2
BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE



• Se puncteaza oricare alte formulari/ modalitati de rezolvare corecta a cerintelor.
• Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se
acorda fractiuni de punct.
• Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împartirea punctajului total
acordat pentru lucrare la 10.


SUBIECTUL I (45 de puncte)

-câte 1 punct pentru mentionarea fiecarei metode didactice centrate pe elev 2x1p=2 puncte
-câte 3 puncte pentru descrierea modului de formare a competentelor specifice prin fiecare

dintre metodele didactice mentionate 2x3p=6 puncte
-corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate 6 puncte
-câte 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre avantajele utilizarii metodelor didactice

mentionate 4x2p=8 puncte
-câte 3 puncte pentru exemplificarea modului în care pot fi promovate oricare dintre valorile
si atitudinile din secventa data prin utilizarea uneia dintre metodele mentionate
2x3p=6 puncte
-câte 1 punct pentru mentionarea oricaror doua mijloace de învatamânt 2x1p=2 puncte
-evidentierea aspectelor prin care se aseamana mijloacele de învatamânt mentionate din

punct de vedere al eficientei acestora în formarea competentelor specifice 4 puncte
-evidentierea aspectelor prin care se deosebesc mijloacele de învatamânt mentionate din
punct de vedere al eficientei acestora în formarea competentelor specifice 4 puncte
-explicarea relatiei competente specifice -continuturi, în cadrul demersului didactic
4 puncte
-evidentierea importan.ei utilizarii tehnologiei informa.iei .i comunicarii în construirea unui
mediu activ de instruire 3 puncte



SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
A. Proiectarea corecta a itemului de tip întrebare structurata:
-materialul/stimulul utilizat este corelat temei/continuturilor din secven.a data 5 puncte
-succesiunea subîntrebarilor asigura cresterea treptata a gradului de dificultate 5 puncte
-subîntrebarile sunt în concordanta cu materialul/stimulul utilizat 5 puncte
-câte 3 puncte pentru evaluarea fiecareia dintre competentele specifice precizate în
secventa data
prin subîntrebari corelate temei/continuturilor corespunzatoare
3x3p= 9 puncte
-corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate 6 puncte
-corectitudinea modului de elaborare a baremului de evaluare si de notare 5 puncte


B.
1. câte 3 puncte pentru descrierea fiecareia dintre func.iile evaluarii 2x3p=6 puncte
2. prezentarea succinta a specificului evaluarii continue/formative 4 puncte


BAFTA!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu