joi, 15 august 2013

SUBIECTE EXAMENUL DE TITULARIZARE 2013- PSIHOLOGIE, linia romana

Iata si subiectele pentru psihologi :)

Ministerul Educatiei Nationale
Centrul National de Evaluare si Examinare


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITATILE DE ÎNVATAMÂNT PREUNIVERSITAR
30 iulie 2013


Proba scrisa
PSIHOLOGIE
Varianta 2


• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
• Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.


SUBIECTUL I (45 de puncte)

Urmatoarea secventa face parte din programa scolara de psihologie.
Competente generale:
1. Utilizarea conceptelor specifice stiintelor sociale pentru organizarea demersurilor de
cunoastere si explicare a unor fapte, evenimente, procese din viata reala
2. Aplicarea cunostintelor specifice stiintelor sociale în rezolvarea unor situatii-problema, precum
si în analizarea posibilitatilor personale de dezvoltare
3. Cooperarea cu ceilalti în rezolvarea unor probleme teoretice si practice, în cadrul diferitelor
grupuri
4. Manifestarea unui comportament social activ si responsabil, adecvat unei lumi în schimbare
5. Participarea la luarea deciziilor si la rezolvarea problemelor comunitatii


Valori si atitudini:

• Afirmarea libera a personalitatii
• Relationarea pozitiva cu ceilalti
• Încrederea în sine si în ceilalti
• Valorificarea optimasi creativa a propriului potential
• Echilibrul personal.


Competente specifice Continuturi
1.3. Caracterizarea principalelor dimensiuni ale personalitatii
2.3. Analizarea profilului propriei personalitati si a personalitatii celorlalti
3.2. Exemplificarea, prin cooperare cu ceilalti, a unor trasaturi ale personalitatii necesare reusitei în
activitate.
- Structura si dezvoltarea personalitatii
• Caracterizarea generala a personalitatii
• Temperamentul
• Aptitudinile
-Inteligenta ca aptitudine generala
• Caracterul 
(Programa scolara de psihologie, OMEC nr.4598/31.08.2004)
Prezentati demersul educational desfasurat în vederea formarii competentelor specifice precizate
în secventa data, având în vedere urmatoarele:

-mentionarea a doua metode didactice centrate pe elev
-descrierea modului de formare a competentelor specifice din secventa data prin utilizarea
metodelor mentionate
-precizarea a doua avantaje ale utilizarii fiecareia dintre cele doua metode didactice în
formarea competentelor specifice
-exemplificarea modului în care pot fi promovate doua dintre valorile si atitudinile din
secventa data prin utilizarea uneia dintre metodele didactice mentionate
-compararea a doua mijloace de învatamânt din punctul de vedere al eficientei acestora în
formarea competentelor specifice din secventa data

-explicarea relatiei competente generale -competente specifice -continuturi, în cadrul
demersului didactic
-evidentierea importantei utilizarii tehnologiei informatiei si comunicarii în construirea unui

mediu activ de instruire

SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
Urmatoarea secventa face parte din programa scolara de psihologie.
Competente specifice Continuturi
1.1. Identificarea proceselor psihice si caracterizarea rolului lor în evolutia personalitatii
1.2 Identificarea legaturilor între procesele psihice
2.1. Analizarea unor procese psihice pornind de la exemple concrete
2.2 Evaluarea caracteristicilor unor procese psihice, prin comparare si prin utilizarea unor instrumente adecvate de masurare
• Procese cognitive superioare:
-Gândirea
-Memoria
-Imaginatia

(Programa scolara de psihologie, OMEC nr.4598/31.08.2004)

A. Elaborati un item de tip întrebare structurata prin care sa evaluati competen.ele specifice
precizate în secventa data.


Nota: Se puncteaza corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate si corectitudinea
proiectarii itemului, respectiv a baremului acestuia.

B. Evaluarea reprezinta o componenta fundamentala a procesului de învatare; ea trebuie sa
se realizeze în mod preponderent ca evaluare continua, formativa.
1. Descrieti doua dintre functiile evaluarii.
2. Prezentati succint specificul evaluarii continue/formative.

Aici aveti si baremul.


Ministerul Educatiei Nationale
Centrul National de Evaluare si Examinare


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITATILE DE ÎNVATAMÂNT PREUNIVERSITAR
30 iulie 2013



Proba scrisa
PSIHOLOGIE


BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE
Varianta 2



• Se puncteaza oricare alte formulari/ modalitati de rezolvare corecta a cerintelor.
• Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda
fractiuni de punct.
• Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împartirea punctajului total
acordat pentru lucrare la 10.


SUBIECTUL I
(45 de puncte)

-câte 1 punct pentru mentionarea fiecarei metode didactice centrate pe elev 2x1p=2 puncte
-câte 3 puncte pentru descrierea modului de formare a competentelor specifice prin fiecare

dintre metodele didactice men.ionate 2x3p=6 puncte
-corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate 6 puncte
-câte 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre avantajele utilizarii metodelor didactice

mentionate 4x2p=8 puncte
-câte 3 puncte pentru exemplificarea modului în care pot fi promovate oricare dintre valorile
si atitudinile din secventa data prin utilizarea uneia dintre metodele mentionate
2x3p=6 puncte
-câte 1 punct pentru mentionarea oricaror doua mijloace de învatamânt 2x1p=2 puncte
-evidentierea aspectelor prin care se aseamana mijloacele de învatamânt mentionate din

punct de vedere al eficientei acestora în formarea competentelor specifice 4 puncte
-evidentierea aspectelor prin care se deosebesc mijloacele de învatamânt mentionate din
punct de vedere al eficientei acestora în formarea competentelor specifice 4 puncte
-explicarea relatiei competente generale -competente specifice -continuturi, în cadrul
demersului didactic 4 puncte
-evidentierea importantei utilizarii tehnologiei informatiei si comunicarii în construirea unui
mediu activ de instruire 3 puncte


SUBIECTUL al II-lea
(45 de puncte)


A. Proiectarea corecta a itemului de tip întrebare structurata:
-materialul/stimulul utilizat este corelat temei/continuturilor din secventa data 5 puncte
-succesiunea subîntrebarilor asigura cresterea treptata a gradului de dificultate 5 puncte
-subîntrebarile sunt în concordanta cu materialul/stimulul utilizat 5 puncte
-câte 3 puncte pentru evaluarea fiecareia dintre competentele specifice precizate în

secventa data prin subîntrebari corelate temei/continuturilor corespunzatoare 3x3p= 9 puncte
-corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate 6 puncte
-corectitudinea modului de elaborare a baremului de evaluare si de notare 5 puncte


B.
1. câte 3 puncte pentru descrierea fiecareia dintre func.iile evaluarii 2x3p=6 puncte
2. prezentarea succinta a specificului evaluarii continue/formative 4 puncte 


BAFTA!!!!


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu